איך לשמור על איזון ריגשי בתקופת ההכנות לאירוע?!

את הקטע הבא החלטתי לכתוב כי אני לא פעם נתקלת בלקוחות שמתקשרים לברר על מתנות לאורחים והם מודאגים ולחוצים. קורה לי לא מעט, ששיחה רגילה לכאורה, של בירור על מזכרות לאורחים לבת מצווה או לכל אירוע אחר, הופכת לשיחת “הרגעה” שבה אני מרגיעה את הלקוחות המבררים.. אז איך בעצם זה קורה שאנשים מגיעים לכזה לחץ לפני האירוע? 

כולנו רגילים להתנהל בשגרה שלנו כשמידי פעם צץ אירוע שמשנה לנו את השגרה הזו. חגיגת אירוע הוא אחד מאותם אירועים בחיים ש”שוברים” לנו את השגרה.. כולנו  נוטים להתייחס אל חגיגת אירוע כתקופה מאוד מרגשת ומשמחת וזה אכן כך. יחד עם זאת, חשוב לבוא מפוקחים ולזכור שיש עוד רגשות רבים שעולים בתקופה הזו החל מתיסכול מתח ופחד. כל אחד רוצה להצליח ולארגן אירוע מושלם מרגש וכייפי והתכניות המחשבות והציפיות הללו  מפעילות עלינו לחץ לא קטן  להיות מקוריים, יצירתיים, לחדש, להפתיע את האורחים שלנו במתנות ואטרקציות מיוחדות … – כל אותן מחשבות מלחיצות, ספקות וסימני שאלה מובילים לרגשות מעורבים: מצד אחד שמחה והתרגשות מהאירוע ומצד שני לחץ בילבול ומתח. קורה לפעמים שכל סוגיה הכי קטנה כמו לדוגמא אילו מזכרות לבר מצווה לבחור לאירוע, הופכת להיות שאלה מלחיצה שמעוררת התעסקות ורגשות של מתח.. אז מה עושים? 

בדיוק כמו שעושים בכל סיטואציה מלחיצה אחרת בחיים. נוקטים בפעולות שעוזרות לנו להירגע. חשוב שבתקופת אירגון והפקת האירוע תמצאו לעצמכם בין לבין רגעים של הפסקה ומנוחה. הקפידו להתקדם עם הפקת האירוע בהדרגה ותעשו כל יום משהו קטן כך תימנעו מיצירת לחץ סמוך לאירוע עצמו כשכבר רוב הגדול של המטלות היו מאחוריכם. בקיצור, אל תחכו לרגע האחרון תתארגנו מראש – זה יוריד לכם מהלחץ. עצה נוספת: התייעצו עם חברים, שתפו במה שעובר עליכם, תפרקו מתח ע”י שיחה הם אדם קרוב, חברה או משפחה.. תסמכו על עצמיכם ותבחרו מחשבות חיוביות שיובילו אתכם מיידית לרגשות ותחושות חיוביים. וגם תמיד רצוי להיות מאורגנים: תכינו רשימה שתעזור לכם להרגשה של שליטה וסדר ותפחית מהדאגות- כשהכל כתוב על הנייר דבר לא יישכח. 

לסיכום זיכרו שזה לא באמת כ”כ משנה אילו מזכרות לאירועים תחלקו לאורחים שלכם ובאיזה צבע בדיוק תהיה השמלה לאירוע… אלא האנרגיה שלכם וה”וייב” שתהיו בו ואיתו תתקשרו עם האורחים שלכם במהלך האירוע והכי חשוב תזכרו שלא יעזור לפעול מתוך לחץ ודאגה ורק התנהלות מתוך איזון ורוגע תייצר תוצאות טובות. העצה הזו נכונה לגביי אירגון אירוע ונכונה לגביי החיים בכלל.