מתנות למקווה לאורחות

כחלק מההכנות המקדימות ליום החתונה המרגש, מתבקשת הכלה לטבול במקווה לקראת היום הגדול. אם בעבר היה נהוג לגשת למקווה באופן צנוע ואינטימי, עם האם או האחיות הקרובות, לבצע את הטבילה ולשוב הביתה, אז גם בתחום הזה חל בשנים האחרונות שינוי גדול באופן שבו מציינות כלות את ערב המקווה וגם המעמד הזה, ערב המקווה, הפך להיות עוד הזדמנות לחגוג, להתרגש ולהזמין את הקרובות: חברות, אחיות, בנות דודות וקרובות המשפחה שיהיו חלק מאירוע המקווה.
ואם כבר מזמינים את קרובות המשפחה והחברות אז לא נוותר על אירוח מפנק הכולל קייטרינג או הכנת מאכלים מפנקים מעשה ידי האם או מעשה ידיי האורחות, כי כל סיבה היא הזדמנות לחגוג ולהנות.

בדרך כלל לאחר הטקס בו הבלנית מנחה את הכלה כיצד לטבול בצורה כשרה ומעניקה לה את אישור הטבילה, עוברים לחגיגות שיכולות לכלול מעבר לארוחה מפנקת גם מוזיקה שמחה וחגיגית. כאן, בשלב הזה לא פעם הכלות משלבות הענקת מתנות למקווה לאורחות שאותן רכשה הכלה מבעוד מועד על מנת לכבד את האורחות הקרובות והיקרות לליבה, שטרחו ובאו לחגוג עימה את המעמד הזה.

את המסיבה עצמה ניתן לחגוג במקווה או להמשיך ולציין אותה בבית הכלה ששם ניתן לחגוג לתוך השעות הקטנות של הלילה ועד אור הבוקר לפי הבחירה

כאשר מציינים את האירוע בבית, יכולה הכלה להתארגן ולחשוב על מגוון אפשרויות ולתכנן את האירוע לפרטי פרטים ולארגן דברים כמו התפריט שיוגש לאורחות, המוזיקה שתושמע ברקע (אולי אפילו בשילוב זמרת, הופעה או דיג’יי) כמו כן יכולה הכלה לחשוב כיצד היא רוצה לעצב את המקום בו היא חוגגת את ערב המקווה ואולי גם להתארגן עם תוכן מעניין למפגש (לעיתים מזמינה הכלה לביתה הרצאה, סטנדאפ, מפעיל/ה לאחר הטבילה במקווה) פעמים רבות בוחרות הכלות לאחר הטבילה במקווה לשלב טקס הפרשת חלה שאותו תמיד מרגש לקיים במפגשי נשים. ואחרון חביב ולא פחות חשוב היא יכולה לחשוב ולהתארגן על מתנות למקווה מהכלה שאותן תעניק לכל חברותיה וקרובות משפחתה שבאו לציין עימה את חגיגת ערב המקווה. 

מדוע נכון להעניק מתנות למקווה מהכלה?

מכיוון שדווקא הקרובות ביותר אל הכלה שאלו הן אותן חברות, קרובות משפחה ואחיות הן אלו שמגיעות לחגוג אירוע מסוג זה והן במיוחד מכל הנשים אלו “שנמצאות שם” עבור הכלה לאורך כל תקופת תכנון החתונה והרבה קודם. הן המייעצות, המקשיבות, המרגיעות והמכילות. הן העוגן הריגשי של חייה וברגעים כאלה במיוחד הן עוזרות לה בכל שלבי ההכנה לחתונה ולכן הכי ראוי, נכון ומכבד שגם הכלה תעניק להן שי כפי שהן מעניקות לה עזרה ומהסיבה הזאת בוחרות כלות רבות להעניק רק לאותן נשים קרובות מתנות למקווה מהכלה.

לא פעם אנחנו נשאלים מתי הרגע הנכון לחלק את המתנות למקווה מהכלה? הערב עצמו מורכב מכמה חלקים: הטבילה במקווה, הארוחה, המוזיקה הריקודים והחגיגות ויש עוד חלק שבו מרימים כוס יין או שמפניה ועושים הרמת כוסית וכולן מברכות ומאחלות לכלה את ברכותיהן. זה הרגע המתאים שבו גם לכלה יש מקום לברך ולהודות לחברותיה ומשפחתה וכאן גם במקום להעניק מתנות למקווה לאורחות היקרות.

אז אילו מזכרות למקווה נהוג להעניק כמתנות למקווה לאורחות מהכלה?

אנו מקבלים פעמים רבות טלפונים של לקוחות שעומדות לפני אירוע החתונה והן מבקשות להתייעץ עימנו ולקבל טיפ לגביי אילו מתנות לאורחים למקווה לבחור מכיון שחשוב להן לפנק ולהשאיר מזכרות למקווה לחברות שמגיעות לחגוג עימן. 

כלות נוהגות לבחור מבין טווח מאוד מגוון ורחב של אפשרויות: יש המחלקות פמוטים לשבת שאותן אנו מציעים במגוון של גדלים, מחירים וצורות. הפמוט מגיע עטוף בצלופן עם שני נרות לבנים וחריטת שבת שלום ואפשר גם לחרוט את שם הכלה ותאריך האירוע על גביי המוצר. יש כלות שבוחרות מוצרים אחרים כמתנות למקווה לאורחות כגון חמסה קטנה מתוך מגוון כמעט אינסופי של ברכות או ציטוטים אפשריים (את כל הדוגמאות אפשר לראות אצלינו בקטלוג הראשי) וכמובן שניתן לבחור במזכרות למקווה מסוגים אחרים כמו ספריי תהילים קטנים עם הקדשה או מחזיקי מפתחות יפים ופרקטיים. כך או כך אנחנו בטוחים שלאורחות שלכן במקווה יהיה נעים וכייף לקבל מזכרת שתישאר עימם ותנציח את האירוע המרגש אותו הם חגגו עימכן.

גם אתן מוזמנות ליצור עימנו קשר ולהתייעץ לגבי בחירת מתנות לאורחים במקווה שאתן צפויות לחגוג ואנחנו נשמח לייעץ גם לכן ולקחת חלק בשמחה שאותה אתן צפויות לחגוג.